Csalókra figyelmeztet a Telenor!
2019.04.05Csalók ismét hamis számlaleveleket küldenek a Telenor nevében.
Ismételten hamis számlabefizetési emlékeztető e-mailek érkeznek a Telenor nevében. – adta hírül az Origo.
Ezúttal a support@invoice.hu e-mail címet használják a számítógépes adathalászok.
Ne tegyenek eleget ezeknek a felszólításoknak!
A Telenor a csalásokkal kapcsolatban a következő általánosságokra hívja fel a figyelmet:
A pénzre utazó csalók válogatott módszerekkel dolgoznak: van, aki önnel töltetné fel a saját feltöltőkártyás egyenlegét, más az ön bankszámlájához szeretne hozzáférni, míg a legmerészebbek akár személyes találkozót szerveznek készpénz átvételére – ha kellően sikeresen meggyőzték, hogy önszántából fizessen nekik valamiért.
A személyes adat nagy érték a csalóknak, azaz az úgynevezett adathalászoknak! A csalás útján megszerzett személyes adatokkal vagy közvetlenül visszaélnek, vagy tömegesen eladják azokat az internetes feketepiacokon. Mit kezdenek a jogosulatlanul megszerzett személyes adatokkal? Sok módja van a visszaélésnek, például a jelszóval védett ügyfél-felületek belépési adatait megszerezve részletre vásárlással rendelnek új, nagyértékű telefont – csak éppen nem önnek, hanem saját címükre kérik a szállítást, míg a telefon árának további részletfizetését meghagyják az áldozatnak.
Kiket céloznak a csalók?
Mivel a csalók alapvetően nem rendelkeznek hivatalos ügyféladatbázissal, teljesen véletlenszerűen célozzák hívásaikat és küldenek e-maileket, vagy adnak fel hamis online hirdetéseket. Így gyakran előfordul, hogy egy potenciális áldozat egy olyan szolgáltatótól kap számlát, amelynek nem is az ügyfele.
Hogyan zajlik egy ilyen átverés?
A támadások érkezhetnek telefonon, e-mailen, internetezés közben a böngészőben felugró ablakban, vagy mobilalkalmazásban megjelenő kamuhirdetésben is. Az utóbbi időben a telefonos csalások helyett inkább az online módszerek felé fordulnak a csalók.
Forrás: telenor.hu
Címlapfotó: Unsplash.com