Kiss Norbi pöpecebb Mercivel indulna neki az Európa-bajnokságnak
2017.12.14A sikeres autóversenyző büszke az elért idei eredményekre, bár igaz, mélypontokat is megélt a szezonban. Célként lebeg a szeme előtt, hogy jövőre kamion Európa-bajnok legyen csapatával, amelynek elérésére továbbra is számít a Mercedesre.
Kiss Norbi, kétszeres Európa bajnok, hatszoros magyar bajnok, szimulátor világbajnok autóversenyző, az AMG sportautók magyarországi nagykövete, valamint a kápolnai Macskaárvaház Alapítvány kuratóriumi tagja volt a vendége a 2017-es év utolsó BizLounge estjének, amelyet most is Fúzióban tartottak. Az EgerHíreknek a pódiumbeszélgetés előtt adott interjút a fiatal versenyző, de előtte napközben még átadott egy adománygyűjtő ládát is Egerben.

EgerHírek: – Második éved ért véget a Mercedessel, az 5. helyről a harmadikra léptél előre. Elégedett vagy az idénnyel?
Kiss Norbi: – Elégedett vagyok, hiszen hat futamgyőzelmet szereztünk év közben, sok pályán a leggyorsabbak voltunk. Például Szlovákiában, a Hungaroringen és Spanyolországban, ahol az utolsó verseny hétvégén is nagyon jót mentünk és egyéb más helyszíneken is nyertünk versenyeket. Egyre jobbak vagyunk mindenhol, ami nagyon fontos, ha az Európa-bajnoki címért akarunk menni. Szerintem ez második évnek nagyon jó volt, hiszen pontosan látjuk, mi az, amiben fejlődnünk kell és erre van is lehetőségünk. Nyilván ez anyagi kérdés is, de a lehetőségekhez mérten haladunk előre.
EH: – A szezon második fele sikerült jobban. Jöttek a győzelmek, dobogós eredmények. Mi változott a szezon második felére?
KN: – Nehéz megmondani, úgy nagyon semmi. Technikailag is apró dolgok voltak csak menetközben. Ahogy haladtunk előre, más volt a pályák karakterisztikája, azokon a pályákon, amelyek feküdtek nekünk, ki tudtuk hozni a maximumot a technikából. Ott jöttek a nagy sikerek, például a Slovakia Ringen vagy a Hungaroringen.
EH: – Mi volt a szezonod mélypontja és a legszebb pillanata?
KN: – Nyilván mélypontnak azt éli meg az ember, amikor nem sikerül valami. Ilyenek voltak például a Hungaroringen a fordított rajtrácsos versenyek, ahol mindkettőn kiestem, illetve még Csehországban és Spanyolországban estem ki kormányhiba miatt. Ezek azok a dolgok, amiknek nem szabadna megtörténniük. Csúcspontoknak mindenképpen a győzelmeket mondanám. Slovakia Ring, Hungaroring, ahol a sebességből domináltuk a versenyhétvégét. De Belgiumban is nagyon jó futamgyőzelem volt, illetve a szezon végén, az utolsó versenynapon, Spanyolországban, ahol időmérőt és futamot nyertünk, így bebiztosítottuk a harmadik helyünket a bajnokságban.

EH: – Hogyan képzeled a jövő évet? Európa-bajnokként végzel majd?
KN: – Nehéz lesz, hiszen most jutottunk el technikailag arra a pontra, amikor nagyon sok pénz kell ahhoz, hogy számottevően tudjunk javulni.
EH: – Miben kell még fejlődnie a Mercedesnek, hogy reális esélyed legyen a bajnoki címre?
KN: – A motoron kellene fejleszteni, ami több száz ezer eurós tétel évente. Az még most nem látszik, hogy ez a pénz rendelkezésre fog-e állni ahhoz, hogy már a jövő évben meg tudjuk ezt oldani, vagy jelentősen javítani tudjunk rajta. Valamennyit biztos fogunk előre haladni, de hogy ez most mire lesz elég, még megjósolhatatlan. Ezenfelül vannak olyan dolgok is a versenyautóban, amelyeknek az ár-érték aránya nem jó, hiszen nagyon sokba kerülnek, de kicsit javul tőle a versenyautó.
Az a cél, hogy menjünk felfelé és a lehető legtöbb pénzt, támogatást összeszedjük ahhoz, hogy technikailag is tudjunk fejlődni. Ha minden összeáll, akkor akár jövőre Európa-bajnokok is lehetünk.
EH: – Te közvetítetted Michelisz Norbi Katari versenyeit. Hogyan élted meg, hogy egy fatális hiba miatt esélye sem volt a bajnoki címre? Mit mond ilyenkor egy sportoló egy másiknak?
KN: – Ez tragikus. Norbival több mint másfél héttel utána találkoztunk, akkor már egy kicsit könnyebb volt neki, de még ott is látszott rajta. Mi is tragédiaként éltük meg a tévé előtt, nem ha még ott lettünk volna és a mi versenyautónkkal történik ez. Drámai, biztos vagyok benne, hogy nehéz pillanatokat élt át Norbi, illetve az összes magyar szurkoló, aki neki hajrázott, köztük én is. Tényleg hihetetlen, hogy egy fékerő-elosztó hibával megy el az esély.
EH: – Mit gondolsz a WTCC-ről WTCR-re váltásról?
KN: – Gondolom szükségszerű volt, nem látok bele, nem vagyok ott, nem éreztem a bőrömön a bajnokság problémáit, hiszen csak a tévéből néztem. Igen, az látszott, hogy kevés autó van, amelyek drágák is és szenvednek a csapatok. Nagyon nehéz, főleg privát csapattal ott lenni és üzemeltetni ezeket az autókat. Ahogy láttuk most, ez egy lehetetlen feladat, és lehet, hogy ennek tényleg nem volt értelme és szükségszerű volt a váltás.
EH: – Közelednek az ünnepek, hogyan töltöd a karácsonyt, szilvesztert?
KN: – Remélem, hogy nyugalomban töltöm, otthoni pihenéssel, hiszen hosszú az év, sokat jövünk-megyünk, még most is sok rendezvény van. Nem volt megállás a szezon végeztével sem.