A Genfi Autószalonról jelentjük: a Volvo lett az Év Autója!
2018.03.19A Volvo legkisebb városi terepjáróját választották az Év Autójává a hétvégén zárult 88. Genfi Autószalon szavazásán. A második helyet a hatalmas Audi és BMW előtt a Seat kezdőmodellje, az Ibiza szerezte meg.
Európa – köztük Magyarország – újságíróinak szavazataival a ma már svéd-kínai nagy múltú márka, a Volvo vitte el a pálmát. A SUV kategóriába sorolható szabadidős autó, az XC modell a gyár legkisebb járműve, a sima alacsony változatot várhatóan jövőre mutatják be.
A szakma és a műkedvelő autósok éves nemzetközi seregszemléjén a világ szinte minden fontos márkája kiállította újdonságait, a Ferrari, Aston Martin, vagy a Porsche fanatikus rajongói mellett túlnyomórészt a mindennapi használatra szánt járművekre kíváncsi mezei sofőrök voltak többen.
Feltűnő volt – nyilván az egyre zsúfoltabb városok közlekedési gondjai miatt -, hogy a kisautók száma egyre gyarapszik. Nagyon széles választékkal volt jelen a Smart VW UP, a Toyota Aygo, valamint számos 1-2 személyes villannyal hajtott kocsi. Ezek a legkülönbözőbb kivitelben (GT sport változatok) nem egyszer 150-200 lovas motorral érkeztek, hogy azért a vezetési élményről se kelljen lemondaniuk a minik vásárlóinak.
Idén sem dőlt el a dilemma, hogy a villany, avagy (mint ahogy azt a Toyota mérnökei állítják) a hidrogén lesz-e a jövő autójának „üzemanya”, mindenesetre a hálózat drága elterjesztése, illetve a még mindig nem túl nagy teljesítményű akkumulátorok miatt az elektromos autók végső győzelme még várat magára.
Az viszont biztosnak látszik – és erről több szakmai fórumon is szó esett -, hogy az önvezető járművek elterjedése (Amihez viszont megfelelő színvonalú úthálózat is kell!) a következő évek nagy durranása lesz.
A kiállítás gazdag kísérőprogramokat is kínált a szponzorok jóvoltából: a Tag Hauer által támogatott versenyautókat sokan csodálták meg olyan közelről, amely a pályákon szinte lehetetlen.
A Chopard egy régi rally-t élesztett fel az idén, ugyanis a múlt század első felében nagy népszerűségnek örvendett az olaszországi 1000 Miglia verseny, amelyről a korabeli hazai sajtó is rendszeresen beszámolt, lévén magyar résztvevők is indultak. Az útvonal: Brescia, Cervia, Milano, Róma, Rómából, Parma és ismét Brescia.
Az esemény – amely május 16. és 19. között zajlik – különleges, nem a gyorsaság a legfontosabb, hanem az elegancia, a modern vagy éppen katonai járművek mellett gyönyörű veterán autók száguldanak az utakon, ám közben a résztvevők egy folyamatos kulturális programon is részt vesznek a nézőkkel együtt, megtekintik az érintett városokban a múzeumokat, műemlékeket. A résztvevő 450 veterán autó rendkívül nagy történelmi, műszaki és sportértéket képvisel.
Ha belegondolunk, a start jó 5 órás útra van Magyarországról, de ha Horvátországban nyaralunk, 2 óra alatt átruccanhatunk a helyszínre, ezért akár a műfaj után érdeklődő egrieknek is ígéretes időtöltést kínál ez az esemény.
Nem maradtak ki a jóból a „labdarúgó fanok”, a Yokahama jóvoltából az FC Chelsea egykori nagy olasz sztárja, Zola is találkozhatott a szurkolókkal, akik kérdezhettek a legendától, aki nagyon kedvesen fogadta a rajongók rohamát. Zola a rengeteg kamera előtt látta el kézjegyével híres 25-ös számú mezét (pontosan tízet), s bár a sportbarátok azt hitték, valahogy megszerezhetik a relikviákat, a végén a cég emberei összefogták a mezeket, és eltűntek a stand paravánja mögött…
(Hiába, az autóiparban sincs mindig karácsony…)