A legszőrösebb hónap – Movember
2018.10.30A november a férfiak rákos megbetegedései elleni küzdelem hónapja. Ezért jött létre a Movember mozgalom. A férfiak egy teljes hónapra félreteszik a borotvát és világszerte megnövesztik bajszukat. E tevékenységükkel hívják fel a figyelmet arra, hogy a férfiaknak is törődniük kell egészségükkel és szembe kell nézniük az egyik legelterjedtebb férfibetegséggel, a prosztatarákkal.
A mozgalom neve az angol moustache (magyarul bajusz) és a november szavak összefésüléséből született 1999-ben Ausztráliában. Az adelaide-i baráti társaság úgy gondolta, ezzel könnyen jótékonysági hónappá tehetik a novembert, mára a Movember világméretű esemény lett.
A férfiakat érintő 4 legnagyobb egészségügyi probléma, amivel szembe kell nézniük:
- Prosztatarák (a második leggyakoribb ráktípus a férfiak körében)
- Hererák (az egyik leggyakrabban diagnosztizált ráktípus 15-34 év közötti fiatal férfiak körében)
- Kiegyensúlyozatlan érzelmi állapot – mély depresszió (világszerte percenként egy férfi lesz öngyilkos)
- Fizikai inaktivitás (A felmérő adatok szerint magyar férfiak csupán 5%-a végez rendszeres testmozgást – soha nem sportol 53%. Forrás: Nemzeti Egészségfejlesztési Intézet)
Movember Magyarországon
A férfiak egészségéért és a prosztatarák ellen 2009 óta csatlakoznak hazai önkéntesek a Movember-mozgalomhoz. 2016-ban a mozgalom már egyesületi formában működik tovább annak érdekében, hogy felhívjuk a figyelmet a szűrővizsgálatok fontosságára. Évente átlagosan 4500 férfit diagnosztizálnak prosztatarákkal, közülük körülbelül 1500-an sajnos életüket vesztik ebben a betegségben.
Célként fogalmazták meg, hogy felhívják a figyelmet a második leggyakoribb halálozási ok , a prosztatarák megelőzésének fontosságára, hogy propagálják az egészséges életvitel fontosságát, hogy tevékenységükkel hozzájáruljanak ahhoz, hogy a férfiak halálozási korhatára kitolódjon és hogy rávilágítsanak a szűrővizsgálatok fontosságára.
Merj Te is Thomas Magnum lenni!
Ennek apropóján a lelkes résztvevők novemberben egy hónapon át növesztik a kampány védjegyeként szolgáló, különböző formájú és hosszúságú bajszokat – ezzel is felhívva a figyelmet a betegség megelőzésére, a férfiak egészségének fontosságára.
További információ ide kattintva!