Movember: a HE-DO B.Braun Gyöngyös kézilabdacsapata is csatlakozott a kampányhoz
2018.11.01A HE-DO B.Braun Gyöngyös férfi kézilabdacsapat valamennyi munkatársának és játékosának támogatása mellett öt kézilabdás döntött úgy, hogy november első napján megszabadul arcszőrzetétől, majd növekedő bajuszát egész hónapban nem vágja le. Ezzel a gesztussal csatlakoztak a MOVEMBER nevű programhoz, amelyben a férfiak figyelmét hívják fel a prosztatarákkal kapcsolatos szűrővizsgálatok fontosságára.
– Nekem már ott van a képzeletbeli naptáramban az az időpont, amikortól rendszeresen ellátogatok majd a prosztatarákkal kapcsolatos szűrővizsgálatokra. Minden betegséget jobb megelőzni, mint a baj megtörténte után gyógyítani. Ezt tapasztalatból tudom – mondta Milorad Krivokapic, a HE-DO B. Braun Gyöngyös NB I-es férfi kézilabdacsapatának sokszoros szerb-, és magyar válogatott jobbátlövője.
A 38 éves játékos a csapat korelnöke, jó pár évvel ezelőtt egy Veszprém-Szeged meccs közbeni összeütközés után úgy érezte, hogy a lábában elszakadt egy ín, ám a gyors és szakszerű orvosi vizsgálat kiderítette, hogy mélyvénás trombózisa lett, ami egy ideig a pályafutását is veszélyeztette.
– Nagyon régimódinak tartom azt a felfogást, hogy a férfiak egy része attól tartja keményebbnek magát, hogy nem jár szűrővizsgálatokra. Legyen szó bármilyen betegségről, jobb megelőzni azt. Ezt csakis a különböző szűrővizsgálatok rendszeres látogatásával lehet elérni. Ezért sem volt kérdés, hogy a csapaton belül külsőségekben is megmutatom azt, hogy támogatom a Movember programot, azaz levágom a szakállam és a bajuszom nagy részét, majd a bajuszomat egész novemberben növeszteni fogom figyelemfelkeltésül a prosztatarákkal kapcsolatos vizsgálatok fontosságára. Tavaly egy ismerősöm kérésére már részt vettem egyénileg ugyanebben a kampányban, így nem esett nehezemre idén is megválni arcszőrzetem nagy részétől – magyarázta Milorad Krivokapic.
Rajta kívül a HE-DO B.Braun Gyöngyös csapatából Milan Sajin, Uros Vilovski, Varsandán Milán és Gábori Máté ragadott borotvát, hogy néhány mozdulattal simává varázsolják arcukat.
– Négy éve nem vágtam le a szakállamat, de ezért a nemes célért nem volt kérdés, hogy megszabadulok tőle. Egész jó érzés nélküle – mondta vidáman a borotválkozás után Milan Sajin, a csapat nyáron igazolt balátlövője.
Az ötvenszeres szerb-, és tízszeres magyar válogatott Uros Vilovski is a kampány mellé állt. – Három gyermekem van, az ilyen figyelemfelkeltő akciókhoz való csatlakozásomkor nekik is példát mutatok – magyarázta a beálló.
– Jó pár éve a gyöngyösi csapat már csatlakozott ehhez az akcióhoz. Akkor is vállaltam, hogy teljesen megborotválkozom és bajuszt növesztek, így örültem az ismételt lehetőségnek, hiszen az előző szezonokban aktuális csapataim nem vettek részt ebben a kampányban – mondta Varsandán Milán.
A magyar válogatott balszélső elmondta, hogy már nagyon régen borotválkozott meg, hiszen manapság egyre nagyobb divat a jól ápolt szakáll a férfiak körében. Azt is elárulta, hogy régebben volt egy komolyabb felfázása, ami után átesett prosztatavizsgálaton, ahol szerencsére mindent rendben találtak.
– Ettől függetlenül 40 éves korom betöltése után rendszeresen járok majd ilyen szűrésekre, hiszen egyszer már volt is benne részem, nem olyan nagy dolog ez, és a megelőzés mindennél fontosabb – magyarázta Varsandán Milán.
Gábori Máté jobbszélső elárulta, hogy családja egyik férfitagjának már 40 éves kora előtt voltak prosztataproblémái, így nem is volt kérdés, hogy csatlakozik a Movember kampányhoz. – Persze kikértem a barátnőm véleményét is a dologban, de ő is támogatta a bajusznövesztésemet. Azért, ha pár hét múlva már zavaróan belelóg majd a levesbe, a fazonján azért igazítok majd egy kicsit – mondta mosolyogva Máté.
TUDTA?
A kifejezés a bajusz szó angol megfelelője (moustache) és az aktuális hónap nevének összeboronálásából született egy komoly témával a háta mögött: hogy felhívja a figyelmet a férfiakat érintő olyan komoly daganatos betegségekre, mint a prosztatarák. Ennek jegyében szerte a világon megszaporodik ebben a hónapban a bajuszt növesztő férfiak száma, amit tekinthetünk a mellrákra fókuszáló rózsaszínszalagos kampány megfelelőjének is.