Még az idén újabb utak épülnek a déli iparterületen
2019.02.28Kedden hivatalosan is átadásra került Eger vadonatúj kerékpárútja a Kistályai úton, ami bár jelenleg a K2-es út csomópontjában véget ér, de a beruházások még ezzel korántsem.

A történet tavaly október végén kezdődött az új, – úgynevezett – feltáró út átadásával, ami a rendező pályaudvart érintve a Faiskola utcát köti össze a Külsősor utcával. A déli iparterület bővítésén már sok éve dolgozott a város, amely egyáltalán nem volt egyszerű feladat, hiszen a vasút által eddig elzárt terület jelentős közmű beruházásokat igényelt. Ezen a ponton elég csak azt megjegyezni, hogy Eger egyik legmélyebben fekvő pontjáról beszélhetünk, így minden mérnöki tudásra szükség volt ahhoz, hogy egy, a modern kor kihívásainak minden szempontból megfelelő, biztonságos terület jöhessen létre. Ahhoz, hogy gyárak létesülhessenek a területen, leginkább a közúti csatlakozás biztosítására volt szükség, és mivel ez megvalósulhatott, gyakorlatilag zöld utat kaptak és kaphatnak a további ipari jellegű beruházások, beleértve a ZF vadonatúj gyártócsarnokát is.
A közel 300 millió forintból, egri tervezők és kivitelezők bevonásával megépített kombinált kerékpárút és járda, jelenleg a Sas utat köti össze a K2-es úttal, majd onnan az úttesten halad tovább felfestéssel a déli iparterület kapujáig, a Bánki Donát utcáig. Kerékpáros szempontból az úttest további, osztott pályás meghosszabbításának elképzelése a biztonsági szempontokat figyelembe véve, bőven hagy kívánnivalót maga után. Az iparterület adottságai, beleértve a nagy személy és teherautó forgalmat, jelenleg nem garantálják a kerékpárral közlekedők maradéktalan biztonságát és megfelelő komfortérzetét.

A témában megkérdeztük Habis László polgármestert is, aki elmondta: a K2-es út jelentősebb átalakításáig biztonsági szempontból nem tartaná szerencsésnek, ha a kerékpárutat az M25-ös út körforgalmába felfestéssel vezetnék be, ezért mindenképpen egy alternatív megoldásban gondolkodnak, ami egyfelől jelenti az iparterület jobb kerékpáros és gyalogos megközelíthetőségét, valamint a Kistályai út és a Lajosváros ekképpen való összeköttetését.

A tervek szerint a Kistályai úttal párhuzamos Bánki Donát utca északi irányú meghosszabbításával a rá merőleges (jelenleg) zsákutcáig jön létre egy olyan szervizút, ami kerékpáros forgalomra is alkalmas és biztonságos lesz. Ennek az útnak a betorkolásnál létesül egy vasúti átjáró a Külsősor és Faiskola utcák felé, mely a rendező pályaudvar mellett biztosít majd biztonságos átkelést a Lajosváros irányába. Habis László fontosnak tartotta megjegyezni, hogy ezekre a beruházásokra van érvényes építési engedély és a tervek szerint ezeket az útszakaszokat még az idén át tudják adni a forgalom számára.
Kiemelte továbbá: ezekkel a beruházásokkal, jelentős mértékben nő a déli iparterület gyalogos és kerékpáros megközelíthetősége.